FAQ - Veelgestelde vragen

Algemene vragen

Hoe lang is een huurperiode?

Je kunt je kledingstukken voor een periode van 4 of 8 dagen huren. Verlengen is mogelijk als het nog niet gereserveerd is. We raden je aan om je reservering minimaal 2 dagen voorafgaand aan je evenement te plaatsen, zodat je voldoende tijd hebt om je WAUWfactor look te completeren. 

Kan ik kleding reserveren?

Jazeker, je kunt op de site zien of de kleding voor de gewenste periode beschikbaar is en deze reserveren. Kledingstukken kunnen 2 maanden van tevoren gereserveerd worden. We raden je aan om je reservering minimaal 2 dagen voorafgaand aan je evenement te plaatsen om teleurstellingen te voorkomen.

Wat als er per ongeluk een vlek of beschadiging is?

Een ongeluk kan snel gebeuren. Kleine gebruikssporen en beschadigingen tot EUR 50,- zijn in de huurprijs inbegrepen. Alleen bij onherstelbare schade, diefstal of verlies berekenen wij 50% van de koopprijs.  

Hoe word de kleding gereinigd?

Onze kleding en accessoires worden door onze partner wasserij VENDRIG BV professioneel gereinigd. Elk item wordt gestoomd, gecontroleerd op kwaliteit, gestreken en zorgvuldig verpakt, zodat het weer als nieuw voor de verhuur klaar is.

 

Vragen over de Stijl en Pasvorm

Hoe weet ik of de kleding past?

Om zeker te zijn dat de kleding past kun je in de beschrijving van elk kledingstuk de aanbevolen maat vinden. Als je je zorgen maakt over hoe een kledingstuk valt, neem dan contact met ons op of laat je adviseren door onze stylisten. 

Wat doe ik als een kledingstuk niet past?

Als een kledingstuk niet past en jij meld dit binnen twee uur van ontvangst dan kunnen wij voor jou een vervangend model leveren. Aanpassingen of verstellingen van kleding is niet toegestaan.

 

Vragen over Levering en bezorging

Hoe word de kleding geleverd?

Op dit moment bieden wij een persoonlijke koerier service die de kleding naar je deur brengt.

Hoe lang is de levertijd?

De standaard levertijd is 1 werkdag. Bestel je vóór 20.00 uur, dan leveren wij jouw kleding dezelfde dag nog, zodat je het de volgende dag in huis hebt.

 

Welke regio bediend WAUWcloset?

Wij leveren op dit moment alleen binnen het Groene hart in de provincie Utrecht.

 

Hoe hoog zijn de verzendkosten?

Bij ons betaal je geen verzendkosten. Deze zijn al inbegrepen in de huurkosten.

 

Vragen over kleding retourneren

Hoe kan ik mijn kleding terugsturen?

Wij kunnen de kleding persoonlijk komen ophalen bij jou of je retourneert de kleding kosteloos via het postkantoor.

Na dat je alle persoonlijke items uit je kledingstukken verwijderd hebt, pak je de kleding in dezelfde WAUWcloset kledingtas in. Daarna kun je ons voor een afhaalafspraak bellen of draai adreslabel om waar de de vooruitbetaalde retour label op staat en breng de WAUWcloset tas naar een PostNL afleverpunt. Je mag de kleding ook op ons kantoor op de Produktieweg 5 in IJsselstein afgeven. De openingstijden hiervan zijn Ma-Vr van 9:00-17:00 uur.

Het te laat retourneren van je gehuurde item zal leiden tot extra kosten. Deze bedragen €30,- voor elke dag dat elk kledingstuk te laat is.

Wat gebeurd er als ik de kleding te laat retourneer?

Eindigt je huurperiode op een zondag of feestdag dan mag je de kleding de eerstvolgende werkdag inleveren.

Helaas heeft het laat retourneren van de kleding het effect dat de volgende persoon die van plan was om de jurk te huren, dit niet meer op tijd kan. Om ervoor te zorgen dat alle klanten verzekerd zijn van een WAUWervaring, wordt een vergoeding van €50,- per dag per kledingstuk in rekening gebracht. Dit wordt ingehouden op de creditcard die je hebt gebruikt voor het plaatsen van de bestelling (of op een mogelijk andere creditcard die in je account is opgenomen).

 

Als je nog andere vragen hebt, kun je ons ook altijd bellen, mailen of chatten via onze website:

WAUWcloset team

06-21201736